Zakaj meditirati?

0 104
Meditiranje je človeštvu znano že več kot 2500 let, njegove prednosti pa so večplastne in tudi znanstveno utemeljene.

 

Meditacija (lat. meditatio oziroma glagol meditari pomeni razmišljati, premišljevati, preučiti, oblikovati misel) pomeni prakso, pri kateri posameznik uri um, da bi dosegel stanje posebne zavesti, zavedanja samega sebe. Dokazano je, da meditacija:

1. Povečuje ustvarjalnost
2. Ublaži tudi hud stres
3. Izboljšuje spomin in koncentracijo
4. Izboljša naše odnose
5. Ublaži izgorelost
6. Ublaži anksiozne motnje
7. Ublaži panične napade in tesnobo
8. Ublaži simptome prenekatere bolezni
9. Omogoča boljšo kakovost spanca

Pozitivni učinki vsakodnevnega meditiranja so res številni in poleg zgoraj naštetih, izboljšujejo različna področja našega življenja, v mnogih kulturah pa predstavljajo tudi pot do stika z božanskim in do razsvetljenja. Vseeno pa je zaradi našega načina življenja včasih težko začeti, predvsem pa vztrajati pri meditaciji. Obstaja toliko različnih vrst meditacij, da se je nemalokrat težko odločiti, s katero bi začeli. V takem primeru lahko poskusimo z izvajanjem meditacije, ki jo opisujem v nadaljevanju. Zanjo potrebujemo samo 10 minut in se je hitro priučimo. Kot vse vrste meditacij, ima tudi ta številne blagodejne učinke.

Kako meditirati? Za vas smo pripravili meditacijo za globoko sprostitev in revitalizacijo v 7 korakih:

 

  1. Poiščimo prijeten kotiček, kjer bomo sami in nas nihče ne bo motil.
    To je pomembno na začetku, kasneje, ko se bomo »izmojstrili«, pa nas niti hrupen rock koncert ne bo mogel vreči iz meditativnega stanja.
  2.  Usedemose tako, da poravnamo hrbtenico. Nežno zapremo oči.
  3.  V mislih potujmo do naših stopal in začutimo, kje se naša stopala dotikajo tal.
  4.  Sedaj začnimo opazovati naše dihanje (z zaprtimi očmi, opazujemo se »od znotraj«).  Dihanja ne nadziramo ali ga kako drugače spreminjamo, ga samo opazujemo. Morda opazimo, kako zrak vstopa skozi naše nosnice in potuje po dihalnih poteh. Ali pa morda opazimo, kako se nam ob vdihu izboči, ob izdihu pa vboči trebuh. Karkoli je v redu, tukaj ne obstajata prav ali narobe. Nekaj minut tako opazujemo naše dihanje. Če tako želite, se na tem koraku lahko zadržite tudi dlje.
  5. Sedaj pa našo pozornost usmerimo v naše telo. Morda kaj posebnega zaznamo? Opazimo kakšno čustvo, morda pritisk ali napetost v delu telesa? Karkoli opazimo, samo opazujemo, ne analiziramo in se ne ustavljamo ob tem – opazimo in gremo dalje. Prav tako je v redu, če ničesar ne opazimo. V fazi potovanja po našem telesu ostanemo nekaj minut oziroma toliko časa, kot čutimo in želimo.
  6.  Počasi pozornost usmerimo spet na naše dihanje. Sedimo v tišini in »samo« smo. Nekaj minut oziroma kolikor čutimo.
  7. Naredimo nekaj globokih vdihov in izdihov. Pomanemo si roke in si jih položimo na zaprte oči. Nekaj trenutkov jih pustimo tam. Počasi umaknemo roke in odpremo oči.

Tako, dobrodošli nazaj.

Če se sprašujete, ali je meditacija primerna praksa za vas, lahko poslušate eno izmed mojih brezplačnih meditacij. Najdete jo tukaj -> https://www.studio-vdih.si/posnetki-meditacij.html .

Ljudje smo razmišljujoča bitja. Na dan se v naš um prikrade od 50.000 do 70.000 različnih misli. Predstavljajte si, kakšen hrup imamo v glavi. Ko se enkrat odločimo za umirjanje uma in misli – za meditacijo torej, ni nič neobičajnega, če nam prav ta poplava misli pri praksi malo nagaja.

Pomembno je, da ne vržemo puške v koruzo, če se nam zgodijo te 3 stvari:

1.    Med meditiranjem nam misli začnejo uhajati.
Kar naenkrat se zavemo, kako v mislih preverjamo, ali je vse nared za jutrišnji sestanek ali pa se lotevamo kuhanja kosila. Nič hudega. Nežno odrinimo misel in se vrnimo na korak, kjer smo ostali – in nadaljujemo.

2.    Med meditiranjem zaspimo.
Se zgodi, še posebej, če meditiramo zvečer v postelji. To prav tako ni nič hudega. Temu se najlažje izognemo tako, da med meditiranjem sedimo.

3.    Med meditiranjem postajamo vedno bolj živčni.
To se nam lahko dogaja le na začetku, saj nismo navajeni sedenja v miru, dalj trajajoče koncentracije ali pa smo preveč strogi do sebe in imamo previsoka pričakovanja. Kar mirno naprej in nadaljujemo po korakih.

Če bomo dnevno meditirali zgolj deset minut na dan, bomo deležni mnogih pozitivnih učinkov meditacije. Seveda pa sta vztrajnost in doslednost pri izvajanju ključni, da ‘premagamo’ sami sebe in se v zavesti povzpnemo višje. In od tu so razgledi čudoviti.

Zanimivost: TRIK ZA ODPRAVO BEGAJOČIH MISLIH
Kadar nam misli vedno bolj »brbotajo«, nam lahko pomaga naslednji trik. Predstavljajmo si, da je vsaka misel, ki nas »obletava«, kot svetilka. Ko naslednjič »pribliska« mimo, sežemo z roko do nje in jo »ugasnemo« – samo en klik na stikalo, in že je ni več. Preverjeno deluje!

 

Za Skivnostno: Alenka Štefanič Splichal

 

-Oglasi-

Odgovori

Vaš e-poštni naslov ne bo javno objavljen.