Dinamični model komuniciranja za vodje: Zakaj me ne razumejo?

foto: Pixabay
0 133

Ste tudi vi sami vodje in vas vaši zaposleni ne razumejo? Dr Milan svetuje kako odpraviti vrzel v komunikaciji.

Velikokrat se nam zgodi, da smo prepričani, da smo sodelavcem vse do potankosti razložili, a čez nekaj časa, ko bi stvari morale biti končane… nas zadene »kap«!

Seveda krivimo njih, zelo malokrat pa vprašamo sebe ali smo dejansko v resnici povedali, kaj želimo in kasneje tudi preverili kaj smo naročili, ter kaj so naši sodelavci razumeli…

Zelo redko!


Prvo pravilo komunikacije je, da preverimo ali nas je sogovorik razumel. V nasprotnem primeru se nam lahko zgodi, da namesto pravilne in osredotočene komunikacije, ki bi vzela pol ure našega časa, nastane nočna mora, ki lahko traja celo leto… vse to samo zaradi napačnega prvega koraka.

Ko se z nekom pogovarjamo oz. mu naročamo, nam velikokrat po glavi teče miljon drugih informacij, pri čemer se ne zavedamo, da sogovornik ne vidi v našo glavo, ampak je osredotočen na to kar govorimo. V resnici podajamo samo 7% informacij vseh naših misli. Ko jih sporočamo se v najboljšem primeru zgodi, da lahko pričakujemo zgolj 7% tistega, kar smo dejansko želeli naročiti.

Zato je pomembno, da se predhodno zberemo in osredotočimo v naročanje oz. posredovanje informacij. Zavedati se moramo, da bo naloga na koncu uspešna toliko, kolikor energije bomo vložili v samo naročanje.

Ker v podjetju veliko informacij posredujemo naenkrat, je pomembno, da jih najprej vsebinsko razporedimo. Informacije oz. naloge se ponavadi predajajo na kolegijih, pri čemer je priporočljivo, da je to ob ponedeljkih ali torkih.

Drugo pravilo je, da mora kolegij potekati strukturirano. 

Informacije izgubijo na vrednosti, zaradi »psiholoških smeti«. To so informacije, ki jih imamo v svoji glavi in niso pomembne za naše življenje. V naši glavi se nahajajo samo zato, ker jih ne pospravljamo. Nastanejo pa zaradi tega, ker ne zaključujemo stvari in smo preveč priklopljeni na različne vire informacij, ki v resnici niso pomembni za življenje.

Zato kolegij strukturiramo v tri kategorije in vsaka kategorija traja od 15 do 20 min:

  1. del kolegija je vedno namenjen informacijam, ki niso življenjskega pomena, predvsem gre za tehnične in organizacijske oblike: ne dela telefon, težave pri zapiranju vrat, miška mi ne dela... na koncu naredimo sklep in določimo odgovorno osebo in termin.
  2. del kolegija je vedno namenjen informacijam, ki so pomembe za prihodnost: strategija, marketing, organizacijsko optimiranje itd. Na koncu naredimo sklep in določimo odgovorno osebo in termin.
  • V prvih dveh delih smo »očistili« informacije, ki nam zamegljujejo pozornost na aktualne težave oz. stvari.
  1. del kolegija je izključno namenjen aktualnim stvarem, od tistih, ki so nujno pomemba za življenje: prihodki, nezadovoljne stranke, zaključki projektov... na koncu naredimo sklep in določimo odgovorno osebo in termin.

Na ta način predajamo informacije zelo konkretno in osredotočeno. Vseeno ostaja priporočljivo, da nekdo beleži zapisnik. Tako se lahko odgovorna oseba, ki smo jim predali naloge, vedno lahko obrne na zapisnik.

Tretje pravilo in zelo priporočljivo pravilo pa je, da občasno kontroliramo kako in kaj delajo zaposleni. Na tak način zmanjšujemo stopnjo stresa in si podaljšujemo življenje.

*- opisana metoda se imenuje Dinamični Model Komuniciranja, ki je del Dinamičnega Modela Vodenja Podjetja.

Več na: https://milankrajnc.com/en/home

-Oglasi-

Odgovori

Vaš e-poštni naslov ne bo javno objavljen.