Intuitivna prehrana: Ali lahko jemo tisto kar si naše telo želi in istočasno hujšamo?

Foto: Pixabay
0 45,827

V novem letu si mnogi od nas zaželijo izboljšati svoj pristop k zdravemu načinu življenja kot tudi prehranjevanju.

 

Nov način prehranjevanja, ki ga lahko uvedemo, je tako imenovano intuitivno prehranjevanje.

Pristop govori o načinu prehranjevanja, ki nas vrača k našim koreninam, saj si prizadeva prepoznati konkretne potrebe našega telesa po določenih živilih. Na ta način naj bi razbili začaran krog diet in končno razvili zdrav odnos do hrane. Namreč, vsi mi imamo prirojeno intiucijo za hrano.
Novorojenček joka, ko je lačen. Otroci v obdobju vrtca prav tako glasno izražajo občutek lakote in potrebo po določeni hrani. Vendar bolj kot odraščamo, več prepovedi doživljamo, kot tudi veliko nasprotujočih si informacij z vseh strani. Beremo in poslušamo o najnovejših trendih v prehranjevanju. Vendar realnost je takšna,da vsakemu telesu odgovarjajo druga živila in zato je preprosto nemogoče, da ena oblika diete odgovarja vsem. V različnih življenskih obdobjih se prav tako srečujemo z različnimi izzivi. In tako lahko tudi zaradi žalosti ali depresije, kot tudi dolgčasa posegamo po hrani, četudi ne občutimo pravo fizično lakoto, katere namen je, da nas prisili v vnos hrane z namenom preživetja.
Intuitivno prehranjevanje pa si želi prav tukaj uvesti spremembe. Nagrajeni avtorici,nutricionistki in terapevtki, specializirani za motnje v prehranjevanju, Evelyn Tribole in Elyse Resch, ki sta predstavili koncept intuitivnega prehranjevanja sta izpostavili10 pomembnih pravil.

 

1. Pozabite na diete 

Nobena dieta, ki ne zajema vnos vseh pomembnih živil dolgoročno ne bo zdržala. Če ste do zdaj sprobali že desetine diet, potem, vam je dobro znan tudi jo-jo efekt oziroma vrnitev izgubljenih kilogramov in dodajanje novih. Inutitivno prehranjevanje si želi popolnoma izbrisati idejo o dietah.

 

2. Prepoznajte biološko lakoto

Cel smisel tega koncepta je, da sami prepoznate pravo oziroma resnično lakoto, ki je potrebna za namene preživljanja in vzdrževanja bioloških funkcij. To vključuje vsaj tri obroke na dan, ki morajo biti bogati z vlakninami, zdravimi ogljikovimi hidrati , zdravimi maščobami in proteini. Hranjenje, ko smo žalostni, depresivni ali pri občutju katerekoli drugega negativnega čustva, je treba opustiti. To ni resnična lakota, ampak čustvena lakota.

 

3. Ne postavljajte si prepovedi 

Seveda vam ne bo uspelo vedno pojesti samo zdrava živila. In zaradi tega ni potrebe, da se slabo počutite. Kocka čokolade, testenine z belo omako ali palačinke, ki jih uživate občasno, ne bodo škodile vašemu zdravju. Prav nasprotno. Če si določena živila prepovete, boste še prej prišli v preizkušnjo, da jih v nekem trenutku pojeste v preveliki meri. In, če se to potem ponavlja, boste neizbežno zbrali preveč kilogramov.

 

4. Bodite prijazni do sebe

Če pa se v nekem trenutku vselej zgodi, da ste užili preveč nezdravih živil, ne bodite prestrogi do sebe. Prav vsakemu se kdaj zgodi, da ga zanese iz začrtane poti proti zdravemu prehranjevanju in prav tako se lahko tudi vrnete na to pot. Priznajte si napako in ozavestite kaj vam ni všeč, vendar vedtite, da niste slaba oseba. Ne kaznujte se s strogimi dietami, da bi “nadoknadili” nekaj dni slabe prehrane.
Foto: Pixabay

5. Spoštujte občutek sitosti

Zelo pomembno je poznati svoje telo in ga znati poslušati. dobro je prepoznati kdaj smo renično siti, in da pri tem ne občutimo težo v želodcu. Ozavestite koliko hrane potrebujete, da bi se počuitili siti in z časom se boste navadili pripravljati manjše porcije.

 

6. Naučite se uživati v hrani

V japonski kulturi prehranjevanja ni pomembna samo nutricistična vrednost in izgled hrane, ampak tudi proces uživanja med jedjo. Da bi to lahko uvedli v naša življenja, je potrebno na mizo postaviti tisto zdravo hrano v kateri resnično uživamo. Ker bo ona v telesu večkrat dostopna, bo tudi telo hitreje prepoznalo kdaj se zaustaviti in pojesti manj. Najbolj pomembno je, da se ne obremenjujemo s hrano.

 

7. Prepoznajte svoja čustva brez poseganja po hrani

Ena največjih težav zaradi katere veliko ljudi kopiči kilograme, ni direktno povezano s hrano, ampak z drugimi, globjimi težavami. Razen v specifičnih primerih, ko so prisotne zdravstvene težave, kot je naprimer ta z ščitnico, kopičenje kilogramov izvira iz potisnjenih čustev in težjih življenskih okoliščinah. Takrat se nam hrana lahko zazdi najboljša prijateljica, edina, ki je vedno tukaj in nas ne obsoja. In tako se tudi vse začne. Zato inutitivno prehranjevanje želi popolnoma pretrgati povezavo med prehranjevanjem in negativnimi čustvi. Konec koncev, hrana ne bo rešila nobenih težav, kot tudi ne bo utišala naša čustva. Zadovolji nas lahko za nekaj minut, nato pa bo vse isto kot je bilo. Zato je zelo pomembno ločiti čustva od prehranjevanja.

 

8. Spoštujte svoje telo 

Vsak od nas ima drugače grajeno telo. In za to je v veliki meri zaslužna genetika, zato se je treba tega dobro zavedati, predvsem ko nas preganjajo želje kakšno idealno telo si želimo. Seveda lahko z telesno aktivnostjo in zdravim prehranjevanjem v veliki meri vplivamo na obliko telesa in kilograme, vendar tudi tukaj obstajajo omejitve , ki se jih je potrebno zavedati. Npr. nekdo , ki je visok 180cm, ne more pričakovati, da bo 50kg njegova optimalna teža.

 

9. Telovadite – in opazujte kako se počutite

Gibanje je nujno za telo, vendar je mnogim že sama pomisel na telovadbo zastrašujoča. Zato si izberite nekaj kar vam predstavlja najmanjši problem in pri čemer se počutite dobro. Začnite z redno hojo ali z pilates vadbo, in opazujte kako se počutite po opravljeni aktivnosti in kmalu boste opazili, da vam manjka, če je ne boste izvajali redno. Osredotočite se na počutje , ko se gibate ali ko telesno aktivnost zanemarite. Če boste razmišljali samo o kilogramih in ne o boljšem počutju, potem se vam bo veliko težje odločiti za gibanje in telesno aktivnost.

 

10. Spoštujte svoje zdravje 

Naj vam bo v vsem kar počnete zdravje in počutje na prvem mestu! Bodite zahvalni za svoje zdravo telo in zato s svojim telesom
ravnajte spoštljivo.

 

View this post on Instagram

 

#skrivnostna #morning #jutro #lifestyle #home #bedroom #flowers

A post shared by Skrivnostna (@skrivnostna.si) on

-Oglasi-

Foto Pixabay
Avtor/Izvor Skrivnostna.si

Odgovori

Vaš e-poštni naslov ne bo javno objavljen.