Ko je žalost prevelika: Kako lažje preboleti izgubo ljubljene osebe?

Foto: Pixabay
0 5,591

Žalovanje je povsem naraven odgovor na izgubo kot tudi čustveno trpljenje, ki se pojavi kadar izgubimo nekoga, ki ga imamo radi.

Če je izguba večja, je s tem povezano tudi večje žalovanje in tisto najintenzivnejše žalovanje se zgodi, kadar pride do smrti ljubljene osebe.

KATERE SO FAZE ŽALOVANJA?

1. Zanikanje
2. Jeza
3. Potrtost
4. Sprejemanje
5. Prilagoditev situaciji in reintegracija
Ljudje smo si različni in zato tudi vsi ne občutijo vseh zgoraj naštetih faz žalovanja, ali pa pridejo v različnem vrstnem redu, saj je žalost nepredvidiva in individualna. Tisto, kar si je dobro zapomniti je, da je popolnoma normalno občutiti vsa zgoraj navedena čustva, kot so zanikanje, jezo, in potrtost, in tudi ne obstaja določen časovni okvir, kdaj bodo ta čustva prešla. Najtežja obdobja bodo vsekakor postala manj intenzivna in krajša, a je popolnoma običajno, da tudi leta po izgubi občutimo močno žalost, še posebej v trenutkih, ki smo jih želeli deliti s to ljubljeno osebo.

KATERI SO “ZNAKI” ŽALOVANJA?

Krivda in jeza. Strokovnjaki opozrajajo, da je olajšanje po smrti osebe, ki se je dolgo borila s težko boleznijo normalno čustvo in da mnogi ljudje po nepotrebnem občutijo krivdo, kadar občutijo to čustvo olajšanja. V primerih nenadne smrti pa nas lahko prevzame velika jeza, pogosto mislimo, da bi lahko smrt nekako preprečili, čeprav relano to ni bilo možno.
Strah. Izguba ljubljene osebe lahko aktivira veliko skrbi in strahov, lahko občutimo nemir, tesnobo, obupanost in zaskrbljenost. Vse to lahko v nekaterih primerih pripelje tudi do napadov panike, in do tega da se sprašujemo o smislu svojega življenja, o smrti, in podobno.
Fizične spremembe. Čeprav je žalovanje emocionalni proces, pogosto vključuje tudi fizične oziroma zdravstvene težave kot so utrujenost, slabši imunski sistem, izgubo telesne teže ali pridobivanje na teži, slabosti, bolečine in nespečnost.

KAKO SE SPOPASTI Z ŽALOVANJEM?

1. Poiščite si podporo. Obrnite se k članom družine ali prijateljem. Ne izogibajte se družbi, saj potrebujete podporo ne glede na to, da se vam zdi, da boste vse zmogli sami. Ljudje radi priskočijo na pomoč v takšnih situacijah, vendar velikokrat ne vedo kaj potrebujete, zato se ne bojte povedati kaj potrebujete: velikorat je to samo pogovor ali rame za tolažbo. Poiščite si duhovno pomoč, če sledite religijskim tradicijam. Duhovni tiruali, kot je molitev in vam veliko pomenijo vam v težkih trenutkih lahko dodatno priskočijo na pomoč.
2.Poskrbite zasePo izgubi ali smrti ljubljene osebe, moramo še bolje skrbeti zase, saj veliki čustveni stres lahko vpliva na naše zdravje. Poleg telesnega zdravja, poskrbite tudi za vaše psihično zdravje, saj sta um in telo zelo povezana. Poskušajte dovolj spati in redno jesti, da ne bi izgubili fizično moč. Izogibajte se zdravilom, ki vam bodo samo trenutno popravila razpoloženje in vas nato ponovno vrnila v depresivno stanje.
3. Pripravite se na  ‘sprožilce’ žalosti. Prazniki, rojstni dnevi, obletnice- vse to so situacije, ki bodo zbudile določene spomine in občutke. Bodite pripravljeni na te “sprožilce” in vedite, da je normalno, da ste žalostni v teh trenutkih. Pogovarjajte se z bližnjimi in podelite z njimi svoje občutke, ali pa jih zapišite na papir, saj vam bo to prineslo olajšanje.
4. Izrazite svojo žalost. Ljubljeno osebo ne boste kar pozabili in to tudi nihče ne pričakuje od vas. Prav nasprotno, spomnite se vseh lepih skupnih trenutkov. Žalost se lahko izrazi na mnogo različnih načinov. Zapišite svoje misli v dnevnik, napišite ljubljeni osebi pismo in povejte vse kar vam prej ni uspelo, uredite foto album, ki bo slavil njihovo življenje ali se vključite v organizacijo, ki je bila vašim ljubljenim osebam pomembna in na ta način ohranite spomin na njo/njega.

KAKŠNA JE RAZLIKA MED ŽALOVANJEM IN DEPRESIJO?

Ti dve stanji, sta si po naravi podobni, vendar pri depresiji občutek praznine in obupa ne preneha. Prav tako se od žalovanja depresija razlikuje po zelo intenzivnem občutku krivde in brezupa, vključuje pa tudi suicidialne misli.

 

Prav nikoli pa naj vas ne bo sram poiskati strokovno pomoč, še posebej, če:
–   mislite da vaše življenje nima več pomena
  • se že tedne počutite kot da ste ločeni od preostalega sveta
  • niste sposobni opravljati vsakodnevnih aktivnosti
Foto Pixabay
Avtor/Izvor Skrivnostna.si

Odgovori

Vaš e-poštni naslov ne bo javno objavljen.