KOKOSOVO OLJE JE VEDNO BOLJ POPULARNO, VENDAR LE REDKI POZNAJO NJEGOV VPLIV NA NAŠE TELO

KAJ JE DOBRO VEDETI

Foto: Pixabay
0 6,742

Ne glede na to, da se kokosovo olje reklamira kot pomoč pri hujšanju in zniževanju kolesterola v krvi, ne obstajajo znanstveni dokazi, ki bi to potrjevali

 

 

Kokos, sadež, ki je plod kokosove palme, prihaja iz Indije in Indonezije. Kokos je bil najljubši sadež že v prazgodovini med prvimi ljudmi: lovci in nabiralci. Ne samo, da so ga uporabljali kot jestvino, ampak so ga uporabili tudi za izdelavo posode in orodja. V današnjem času, kokosova palma uspeva v tropskih in subtropskih krajih, kjer se spoštuje kot “drevo življenja”. Evropejcem je kokosovo palmo prvi opisal Marko Polo. 

Ko pomislimo na kokos, se najprej spomnimo na kokosovo moko. Vendar se iz kokosovega mesa pridobiva tudi kokosovo mleko in olje. V kokosu je tudi voda oziroma sok, kot mu pravijo nekateri. Ta voda/sok je gost in sladek, pa tudi malo kislega okusa. Cenjeno in osvežilno pijačo uporabljajo ponekod tudi za pridobivanje kisa. Med prebivalci Pacifičnih otokov je razširjena uporaba kokosa tudi v medicini in kulinariki in zato se kokosova krema (ki je mešanica kokosove pulpe in vode) pogosto kuha z rižem.

Kokosova voda

Zanimlljivo je opozoriti kako ima kokosova voda več pozitivnih učinkov na človekovo telo. Vsebuje flavonoide, vitamine, minerale
in salicilno kislino, za katero je znano da deluje protivnetno na telo. Poleg tega, kokosova voda deluje učinkovito proti bakterijam in glivicam, na primer proti Kandidi, ima pa tudi antioksidativni učinek. Z svojimi aktivnimi sestavinami ščiti zdravje ledvic in krvožilnega sistema , ter znižuje koncentracijo kolesterola in zamaščenosti krvi.

Kokosovo olje

Zadnje čase kokosovo olje postaja vse bolj popularno. V njemu prevladujejo nasičene maščobne kisline in zato je po svoji sestavi to v bistvu mast. Na trgu lahko najdemo rafinirano in deviško kokosovo oljje. Po sestavi sta si podobna, vendar je deviško kokosovo olje bolj bogato z vitaminom E , steroli in polifenioli. Običajno ga uporabljamo za kuhanje kot nadomestilo za klasična olja.

PA VENDAR …

Več razlogov obstaja zakaj ni priporočeno v prehrani uporabljati izključno kokosovo olje. Prvi razlog je, da mu manjkajo esencialne maščobne kisline. In ker jih naše telo ne zmore samo sintetizirati, njihova neprisotnost v prehrani povečuje tveganje za nastanek kožnih bolezni ( kot je naprimer dermatitis), slabše celjenje ran, povečano občutljivost za infekcije in pri otrocih lahko celo upočasni rast.

 

Drugi razlog pa je, da kljub temu, da je kokosovo olje na sobni temperaturi otrporno na degraditivne okisdacijske spremembe in s tem bolj stabilno, se ne priporoča za uporabo pri peki ali cvrtju.

Razlog temu je, da ima nizko točko dimljenja in s termično obdelavo hrane pri temperaturi višji od 170 ℃ privede do nastanka kancerogenih spojin.

 

Ne glede na to, da se kokosovo olje uspešno reklamira kot pomoč pri hujšanju in zniževanju kolesterola v krvi, ne obstajajo čvrsti znanstveni dokazi, ki bi za nas to lahko potrdili.

 

Kokosovo olje se prav tako ne priporoča za nanašanje na kožo, saj deluje kot “vosek” in zapira pore na koži.   

 

Medtem ko je kokosova moka, ki je bogata z magnezijem in kokosova voda zaradi svojih bogatih sestavin priporočljiva, je z kokosovim oljem potrebno biti precej zmeren pri uporabi.  

Foto Pixabay
Avtor/Izvor Skrivnostna.si

Odgovori

Vaš e-poštni naslov ne bo javno objavljen.