Vedno siti, medtem ko se kilogrami topijo! Nove diete, ki so vse bolj popularne

PEGAN IN NASITNIK

Foto: Pexels
0 724

Med prehrambenimi programi za hujšanje sta dve dieti, ki zadnje čase dobivata več pozornosti: peganska in nasitna dieta.

 

 

Peganska dieta

Peganska dieta je nastala z kombinacijo paleo in veganske prehrane, čeprav nam na prvi pogled prehrana paleo človeka iz jame in ukinjanje vseh živil živalskega izvora deljuejta nemogoča kombinacija. Peganstvo pa prav nasprotno , želi dokazati, da je vse možno. Ta dieta je zasnovana predvsem na uživanju sadja in zelenjave, dovoljena je celo majhna količina mesa , nekaj rib, oreščkov in semen, pa tudi nekaj stročnic.

Pri tej dieti se izogibamo mlečnim izdelkom, žitaricam, sladokrju in predelnai hrani, vendar lahko v zelo majhnih količinah občasno uživamo žitarice, olje in občasno kakšno sladico. Peganska dieta se priporoča kot dolgotrajen način prehane oziroma kot življenski stil.

Zelenjava in sadje, ki naj bosta kolikor se le da organsko pridelana in čimanj obdelana, naj bi sestavljala 75% vnosa vse hrane v telo. Niskoglikemično sadje in zelenjava, kot so jagodičevje in zelenjava, ki ne vsebuje velik indeks sladokrja je namenjeno reguliranju krvnega sladkorja. Meso se uživa veliko manj kakor pri paleo dieti , pri ribah pa se priporoča uživanje tistih, ki so najmanj žive, med temi pa so divji losos in sardele.

Pri peganski dieti se priporoča uporaba izključno zdravih maščob, ki jih najdemo v oreščkih (razen kikirikija), semenih , avokadu in oljkah, ter v vseh hladno stiskanih oljih, kokosu in algah.

Peganska dieta je vsekakor fleksibilnejša od paleo in veganske ker dopušča občasni vnos skoraj vseh živil. Recimo, kravje mleko, jogurt in sir pravi pegan nikoli ne bi pojedel, vendar so ta kozja živila dovoljena v omejenih količinah, celo maslo in mleko koz s pašnikov lahko uživate občasno.

Foto: Pexels

 

NASITNA DIETA

Nasitna dieta priporoča uživanje živil polnih kalorij, ki vam bodo zagotovile zadovoljstvo ob obroku, medtem, ko boste istočasno izgubljali kilograme, če je to vaš cilj.
Znanstveniki z Université Laval iz Quebeca so skreirali načrt prehranjevanja, ki je zasnovan na principu uživanja sadja, zelenjave, polnozrnatih žitaric in nemastnih živilih polnih proteinov, da bi preprečili lakoto. Medtem, ko se mnoge diete ukvarjajo z vprašanjem sitosti, ta dieta priporoča poslušanje lastnega telesa z namenom, da bi osvojili zdrave prehranjevalne navade.

 

Nasitna dieta je namenjena tistim, ki bi radi izgubili samo nekaj kilogramov oziroma tistim, ki si želijo obdržati telesno težo, brez uhajanja v ekstreme. Priporoča se, da vsak dan pojeste štiri porcije sadja, pet porcij polnozrnatih žitaric z najmanj 4g vlaknin na procijo, štiri porcije nemastnih proteinov in en velik obrok. Priporoča se tudi vsak teden en obrok stročnic in dodajanje pekočih paprik kot začimb. Uživanje začinjene hrane je namreč počasnejše in zato boste bolj pozorni koliko ste pojedli.
V nasitni dieti 45 do 50 procentov kalorij pridobimo iz ogljikovih hidratov, 30 do 35 procentov iz maščob in 20 do 25 procentov iz proteinov.

 

Z nasitno dieto se namreč spodbuja uživanje kalorij iz zelenjave in sadja , polnozrnatih žitaric , ter zdravih maščob (ribe, oreščki, jajca in avokado). Nekateri nasitno dieto opisujejo kot mešanico mediteranske in ketogene diete.

Zagovorniki diete posebno spodbujajo uživanje polnovrednih živil ter nezasičenih maščob. Spodbujajo izogibanje nasičenih, trans in hidrogeniziranih maščob , ki so prisotne v cvrti in procesirani hrani.

 

Glede na to, da ketogena dieta dovoljuje samo deset procentov ogljikovih hidratov, je nasitna dieta bolj mešanica mediteranske diete in diete, ki je dobra za preprečevanje dieabetisa.

Foto Pexels
Avtor/Izvor Skrivnostna.si

Odgovori

Vaš e-poštni naslov ne bo javno objavljen.