-Oglasi-

Živila, ki jih je bolje jesti neobdelane

Foto: Pexels
0 6,778

Navajeni smo, da zeleno zelenjavo, kot je naprimer brokoli najraje skuhamo ali spečemo, rdečo peso pa jemo pripravljeno v solati.

Vendar obstajajo bolj priporočljivi načini priprave določenih živil.

 

Govorimo o tem, da se s termično obdelavo določena živila spremenijo in zato izgubijo večino svojih hranilnih vrednosti. Obstajajo živila za katera prehranski strokovnjaki trdijo, da so veliko bolj zdrava, če jih uživamo neobdelane. Tu govorimo predvsem o zelenjavi kot je rdeča paprika, zelena listnata zelenjava in brokoli.

Ne smemo pozabiti, da zelenjavo, ki jo uživamo surovo, moramo resnično dobro oprati, ne glede na to kje je kupljena.

Predstavljamo šest živil, ki jih je najbolje jesti oziroma postrežti neobdelane.

 

Rdeča pesa

Zelenjava, ki jo najraje dodamo k jedi, ko želimo barvno poživiti krožnik. Je prav idealna za vsako solato ali če želimo jed obarvati v rdeče. Rdeča pesa je bogata s folno kislino, ki je odlična za obnavljanje celic v telesu. Nažalost pa se s kuhanjem rdeče pese folna kislina v njej “ubije”, zato jo je potrebno jesti surovo kadarkoli je to možno. Dodajte jo v sendvič ali hladno testenisko solato in presenečeni boste, kako bo popestrila vaš obrok.

 

Brokoli

Mlad brokoli je najbolj znan kot zelenjava, ki pomaga pri zmanjšanju snovi, ki povzročajo rakava obolenja. Brokoli vsebuje sulforafan, sestavino, ki spodbuja sintezo beljakovin, ki ščitijo celice in jih čuvajo pred rakavimi obolenji. In , da bi zadržali sulforafan v borkoliju, je najbolje to zeleno zelenjavo uživati neobdelano in surovo.

Foto: Pexels

Rdeča paprika

Zahvaljujoč ogromnim količinam vitamina C, je ta rdeča zelenjava odlična za boljše delovanje imunskega sistema. To je posebno pomembno v zimskih dneh, ko smo bolj nagnjeni k virozam in obolenjem. Da bismo iz paprike dobili vitamin C oziroma tisto kar je v njej najboljše, je nujno , da jo uživamo neobdelano.
Rdeča paprika se odlično prileže omakam, posebej tistim, na osnovi jogurta ali pa z humusom, nikoli pa ne boste zgrešili, če jo dodate v solato ali domačo salso.

 

Kokos

V zadnjih nekaj letih je kokos postal eden najpopularnejših živil. Od tega, da ga predelujejo v olje do mleka, se kokos zdi pravo superživilo, saj je poln zdravih mašlob, ki znižujejo holesterol in so dobre za srce. Vendar je tudi kokos veliko bolj zdrav, če ga uživamo neobdelanega oziroma surovega, zato si ga kdaj privoščite kot surov sadež za sladico.

 

Listnata zelena zelenjava

Četudi smo večino listnate zelene zelenjave, kot je špinača ali ohrovot navajeni uživati skuhano, je ta zelenjava najbolj zdrava neobdelana in sicer prav zaradi svoje visoke vsebnosti vitaminov, vlaknin in antioksidantov, ki se pri obedlavi izgubijo. Prav tako uživanje sveže in surove listnate zelene zelenjave dviguje in zdravi imunski sistem. Da bi izkoristili vse njene zdravilne sestavine, jo večkrat uživajte neobdelano in surovo.

 

Oreščki

Če si zaželite hitro in okusno potešitev, so oreščki pravi zmagovalci pred vsemi ostalimi opcijami, saj so polni zdravih maščob in beljakovin. In to so vsi oreščki, ki jih poznate: od mandljev do kikirikija, orehov in do lešnikov. In čeprav so najbolj okusni, če se malce “na suho” prepražijo, se vseeno s tem izgubi njihova prava vrednost. Zato jih raje uživajte neobdelane, lahko pa jih dodate solati, testeninam ali pomešate s suhim sadjem.

View this post on Instagram

 

Probajte Špinačne palačinke ! #špinača #palačinke #jagode #banana #skrivnostna #zajtrk #jutto #zdravobrok

A post shared by skrivnostna.si (@skrivnostna.si) on

Foto Pexels
Avtor/Izvor Skrivnostna.si

Odgovori

Vaš e-poštni naslov ne bo javno objavljen.